SALAKO SOCIALINĖS GLOBOS NAMAI DIREKTORIAUS IR SALAKO SOCIALINĖS GLOBOS NAMŲ 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITA 2017 m. sausio 27 d. Nr. V2-1
Salakas
I SKYRIUS
ĮVADAS
Vadovaudamasi Zarasų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 17 d. sprendimo Nr. T-16 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 180 punktu, Savivaldybės biudžetinės įstaigos vadovas atsiskaito už savo ir įstaigos veiklą teikdamas veiklos ataskaitą už metus Zarasų rajono savivaldybės tarybai iki vasario 1 d. Taryba sprendimu pritaria arba nepritaria rajono Savivaldybės biudžetinės įstaigos vadovo ir įstaigos veiklos ataskaitai. Globos namuose gyvena įvairaus amžiaus, socialinės padėties, išsilavinimo ir įvairius specialiuosius poreikių lygius turintys gyventojai. Globos namai jos gyventojams yra vieta, kur jie gauna visokeriopą pagalbą, gali lavinti savo gebėjimus, kur jaučia darbuotojų rūpestį bei dėmesį. Todėl labai svarbu, kad tiek supanti aplinka būtų jauki, patogi ir saugi, tiek ir teikiamos paslaugos būtų kokybiškos. Įstaigos personalas yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių įstaigos tikslų įgyvendinimą, paslaugų kokybės užtikrinimą, inovacinių, veiksmingesnių komandinio darbo metodų taikymą. Viena iš svarbiausių socialinių paslaugų kokybės užtikrinimo garantijų yra stipri socialinių darbuotojų ir kitų įstaigos darbuotojų kompetencija. Įstaigoje suburtas kvalifikuotas specialistų kolektyvas, sugebantis teikti kokybiškas socialinės globos paslaugas. Salako socialinės globos namų pastatui atlikti energetinį efektyvumą didinantys darbai. Sutvarkytam įstaigos pastatui išduotas C klasės energetinio naudingumo sertifikatas. Įgyvendinus globos namų infrastruktūros modernizavimo projektą, suremontuotos, atnaujintos ir pritaikytos gyventojams turintiems specialius poreikius, patalpos atitinka higienos normos HN 125:2011 ,,Suaugusių asmenų stacionarios socialinės globos įstaigos; bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ ir Socialinės globos normų aprašo reikalavimams, aprūpintos reikiama įranga ir inventoriumi. Įstaiga tapo patrauklesnė savo išore ir vidaus patalpomis, pagerėjo gyventojų gyvenimo ir jiems teikiamų paslaugų kokybė. Vykdydama man priskirtas funkcijas, savo darbe vadovavausi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu ir darbo kodeksais, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais ir kitais norminiais teisės aktais, Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Zarasų rajono savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais ir įstaigos nuostatais. 2016 metų veiklos ataskaitoje pateikiu informaciją apie Salako socialinės globos namų direktoriui ir Salako socialinės globos namams priskirtų funkcijų vykdymą ir tam skirtų lėšų panaudojimą. II SKYRIUS
ĮSTAIGOS PRISTATYMAS
Salako socialinės globos namai – savivaldybės biudžetinė įstaiga. Įstaigos kodas 187912035. Adresas: Daugailių g. 10, Salako miestelis, 32216 Zarasų rajono savivaldybė, telefonas/faksas (8 385) 59 285, elektroninis paštas Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo automatinių reklaminių žinučių, jums reikia veikiancio Javascript, kad galėtumėte pamatyti adresą ., internetinė svetainė http://www.salakoglobosnamai. lt. Direktorė Vilma Zarakauskienė, vadovavimo socialinių paslaugų įstaigai stažas 18 metų. Įstaigos veiklos pradžia 1999-02-01. Globos namai vykdė veiklą, kurios kodai pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių yra: stacionarinė pagyvenusių ir neįgaliųjų asmenų globos veikla, kodas 87.30; kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29; kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90. Aukščiau nurodytom veiklom yra išduoti leidimai – higienos pasai. Įstaiga teikia licencijuotas stacionarias ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas senyvo amžiaus ir suaugusiems asmenims su negalia. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2014 m. liepos 23 d. įstaigai išdavė 2 licencijas socialinei globai teikti (institucinę socialinę globą (ilgalaikę, trumpalaikę) suaugusiems asmenims su negalia ir institucinę socialinę globą (ilgalaikę, trumpalaikę) senyvo amžiaus asmenims). Licencijos patikslintos 2016-05-20. Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos 2011 m. balandžio 4 d. suteikė teisę įstaigai verstis asmens sveikatos priežiūros veikla ir teikti bendrosios praktikos slaugos ir nuo 2015-12-16 masažo paslaugas globos namų gyventojams pagal išduotą Licenciją Nr. 3368. Salako socialinės globos namai patikėjimo teise valdo, naudoja bei disponuoja savivaldybės nekilnojamąjį turtą – 933,43 kv. m. ploto Salako socialinės globos namų pastatą su priklausiniais (katilinė, pavėsinės), esantį Daugailių g. 10, Salako mstl., Zarasų r., vadovaujantis įstatymais, savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Globos namų vizija
Nuolat tobulėjanti ir taikanti pažangiausius socialinės globos metodus organizacija, kuri teikia profesionalią ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą Zarasų rajono senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia. Misija
Teikti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą. Veiklos tikslai:
1. teikti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, užtikrinančią asmens įvairiapusius poreikius ir geriausią interesą; 2. tenkinti psichologines, socialines, kultūrines ir dvasines kiekvieno globos namų gyventojo reikmes, užtikrinant jiems pasirinkimo teisę, įgyvendinant asmeninius poreikius ir sudarant galimybę palaikyti ryšius su bendruomene; 3. atsižvelgiant į globos namų gyventojų savarankiškumo lygį, poreikius ir interesus, užtikrinti jų saviraišką, skatinti ir padėti integruotis į visuomenę. Salako socialinės globos namai vykdydami Zarasų rajono savivaldybės pavestas įstaigai funkcijas ir planuodami savo veiklą vadovavosi Zarasų rajono savivaldybės 2015-2021 metų strateginio plėtros plano II prioriteto „Sveika, saugi, išsilavinusi ir socialiai atsakinga bendruomenė“ nuostatomis, kuriame apibrėžti šie tikslai, uždaviniai ir priemonės: 2.4. tikslas – „Ugdyti socialiai atsakingą bendruomenę“. 2.4.2. uždavinys – „Didinti socialinių paslaugų prieinamumą ir teikti kokybišką socialinę paramą“ ir prisidėjo prie 2.4.2.3. priemonės – „Užtikrinti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų teikimą“ įgyvendinimo. Įgyvendinant 2015-2021 plėtros plano tikslus buvo vykdoma Socialinių paslaugų, paramos ir sveikatos priežiūros programa, kurios tikslas – užtikrinti kokybiškų socialinių paslaugų teikimą. Įstaiga savo veiklą planavo ruošdama ir įgyvendindama trijų (3) metų strateginį ir metinį veiklos planą ir vykdė tęstinį ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų teikimą įgyvendindama 2007 m. vasario 20 d. Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu Nr. A1-46 „Dėl socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“ ir tolesnių jo pakeitimų, patvirtinto socialinės globos normų aprašo 4 priedo ,,Senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos normos, taikomos socialinės globos namams“ nuostatas. III SKYRIUS
FINANSAVIMO ŠALTINIAI IR BIUDŽETAS Įstaigos buhalterinė apskaita vykdoma vadovaujantis viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės standartais (VSAFAS), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinę apskaitą bei aktualiomis jų redakcijomis ir tvarkoma programos pagalba ,,Biudžetas VS“. Programoje dirbama su visais moduliais ir jos pagalba sudaromas Bandomasis balansas ir Finansinės būklės, Veiklos rezultatų, Pinigų srautų, Aiškinamojo rašto lentelės, Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo (Forma Nr. 2), Mokėtinų ir gautinų (Forma Nr. 4) ir kitos finansinės ataskaitos. Atsargų, ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto apskaita tvarkoma pinigine ir kiekine išraiška pagal materialiai atsakingus asmenis kompiuterinėje programoje ,,Biudžetas VS”. Užtikrinant, kad įstaigos finansinė būklė (turtas, grynasis turtas, finansavimo sumos ir skolos), taip pat surenkamos pajamos ir patiriamos sąnaudos būtų tiksliai ir teisingai parodytos finansinėje apskaitoje ir atskaitose, kaip to reikalauja Lietuvos Respublikos teisės aktai bei Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų (VSAFAS) nuostatos, Salako socialinės globos namų apskaitos politika buvo įgyvendinama pagal Salako socialinės globos namų direktoriaus 2015 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. 33 patvirtintą Salako socialinės globos namų apskaitos politiką. Globos namų įvairių lėšų apskaitai tvarkyti ataskaitiniu laikotarpiu buvo naudojamos 7 banko sąskaitos AB banke „Swedbank“. Visiems darbuotojams darbo užmokestis skaičiuojamas kompiuterine programa ,,Biudžetas VS” ir pervedamas į darbuotojų indėlių sąskaitas. Pagal buhalterinės apskaitos duomenis, nustatytais terminais ir atitinkamas formas pateikta finansinė atskaitomybė rajono Savivaldybės administracijos Finansų skyriui, Statistikos departamentui ir kitoms įstaigoms. Pervesti mokesčiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, Sodrai ir pateiktos nustatytos formos ataskaitos, vykdyta išankstinė ir einamoji finansų kontrolė, atlikta materialinių vertybių metinė inventorizacija. Inventorizacijos metu perteklių ir trūkumų nenustatyta. Salako socialinės globos namų finansų kontrolės taisyklės nustato finansų kontrolės reikalavimus įstaigai, kuri valdo, naudoja patikėjimo teise savivaldybės turtą, juo naudojasi, disponuoja ir numato teisėtus sutartinius įsipareigojimus tretiesiems asmenims bei patikimus finansų valdymo principus. Finansų kontrolė buvo vykdoma pagal Salako socialinės globos namų direktoriaus 2015 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. 29 patvirtintas Salako socialinės globos namų finansų kontrolės taisykles.
Rajono savivaldybės biudžetinės lėšos panaudotos personalo darbo užmokesčiui (76,3%) ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms. Spec. lėšos – socialinių paslaugų srities darbuotojų darbo užmokesčiui (22,5 %), valstybinio socialinio draudimo įmokoms, maitinimui, kvalifikacijos kėlimui, transporto išlaikymui, elektros, šildymo, vandentiekio ir kanalizacijos, ryšių ir kitų prekių ir paslaugų išlaidoms apmokėti. Valstybės biudžeto (tikslinės dotacijos asmenims su sunkia negalia) lėšos – medicininio personalo darbo užmokesčiui (24,8 %) ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms, gyventojų medikamentų ir slaugos priemonių, aprangos ir patalynės, kitoms prekėms, kurios susijusios su globos namų gyventojų poreikių tenkinimu. Skiriamų valstybės tikslinių dotacijų suma priklauso nuo apgyvendinamų asmenų, kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis, skaičiaus. Globos namai yra labdaros paramos gavėjai, priima labdarą, kuri gaunama piniginėmis lėšomis ir įvairiomis prekėmis. Paramos lėšų sukaupta 652,33 EUR. Salako socialinės glonos namų mokėtinos sumos (tūkst. eurų)
Kreditorinį įsiskolinimą 2016-12-31 sudaro neapmokėtos sąskaitos už elektros energijos paslaugas ir automobilio kurą. Vykdant programų sąmatas, faktiškai patirtos išlaidos per 2016 metus, neviršijo patvirtinto asignavimų plano. Visos įstaigai skirtos lėšos panaudotos pagal Programos sąmatose patvirtintas ekonominės klasifikacijos straipsnius ir paskirtį. IV SKYRIUS
PERSONALAS
Užtikrinant efektyvų įstaigos darbą, sudarytos palankios darbo sąlygos, kurios leidžia kiekvienam darbuotojui atsiskleisti, panaudoti ir plėtoti savo potencialą – žinias, įgūdžius ir kompetencijas. Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. balandžio 4 d. sprendimu Nr. T-71 patvirtintas didžiausias leistinas pareigybių (etatų) skaičių įstaigoje – 17,5. Įstaigos etatų sąrašas ir valdymo schema patvirtinti Salako socialinės globos namų direktoriaus 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. V-54 ,,Dėl etatų sąrašo ir valdymo schemos tvirtinimo“. Įstaigoje dirbantis personalas, turi teisės aktuose nustatytą reikiamą profesinį išsilavinimą, išklausęs mokymus, įgijęs licencijas ir didelę darbo patirtį. Darbuotojams yra parengti pareigybės aprašymai, kuriuose apibrėžtos darbuotojo pareigos, funkcijos, atsakomybė ir kvalifikaciniai reikalavimai. Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas vykdomas vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka ir įstaigoje patvirtintu Atestacijos ir kvalifikacijos tobulinimo planu. Darbuotojai stiprino savo profesines kompetencijas dalyvaudami kvalifikacijos tobulinimo programose, įvairiuose mokymo kursuose ir seminaruose, įgijo naujų ir gilino turimas žinias. 2016 m. 13 darbuotojų (2015 – 11, 2014 – 11, 2013 – 6) dalyvavo kvalifikacijos kėlimo seminaruose. Visiems įstaigos darbuotojams vykdyti, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos mokymai, surengta 13 darbuotojų pasitarimų, kurių metu perteikta reikalinga informacija, aptarta veikla, darbo rezultatai bei iškilusios problemos. Personalo struktūra
Personalo ir globojamų asmenų skaičiaus santykis garantuoja tinkamą įstaigos veiklos organizavimą. Vadovaujantis Socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvais (patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. A1-181 ,,Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymo Nr. A1-317 ,,Dėl socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvų patvirtinimo“ pakeitimo“) įstaigoje nustatoma socialinę globą teikiančio personalo sudėtis ir skaičius pagal atskiras gavėjų grupes ir jis turi būti ne mažesnis, nei reglamentuoja patvirtinti normatyvai. Atsižvelgiant į įstaigoje gyvenančių gyventojų skaičių ir neįgalumą, reikėtų užimtumo specialisto – 1 pareigybės, psichologo – 0,5 pareigybės, dietisto – 0,5 pareigybės, individualios priežiūros personalo – 0,87 pareigybės. Ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvai (paskaičiuoti pagal vidutinį normatyvą)
Įgyvendinant Viešųjų darbų programą, su Utenos teritorine darbo birža 2016 m. gegužės 24 d. pasirašyta „Viešųjų darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutartis” Nr. VD-13-32. Nuo 2016 m. liepos 1 d. iki 2015 m. liepos 28 d., pagal šią programą buvo įdarbinti 2 asmenys. Vykdant praktinius mokymus su Zarasų žemės ūkio mokykla 2016 m. lapkričio 24 d. pasirašytos 4 trišalės praktinio mokymo sutartys pagal kurias praktiniam mokymui realiose darbo vietose priimti 4 mokiniai, besimokantys pagal Slaugytojo padėjėjo mokymo programą nuo 2016-11-07 iki 2017-01-05. V SKYRIUS ADMINISTRAVIMAS
Dokumentų valdymas ir dokumentų saugojimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Lietuvos Respublikos archyvo fondo nuostatais, Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis. Ataskaitiniu laikotarpiu savo kompetencijai priskirtais klausimais pasirašiau sutartis ir įsakymus veiklos, personalo, komandiruočių, atostogų klausimais, organizavau ir kontroliavau jų vykdymą. Dokumentacija (vnt.)
Darbų sauga ir sveikata. Siekiant apsaugoti darbuotojus nuo profesinės rizikos ar tokią riziką sumažinti, jų veikla įstaigoje organizuota vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais darbuotojų saugą ir sveikatą. Pagal parengtas ir patvirtintas darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijos visi darbuotojai instruktuoti ir pagal grafiką yra pasitikrinę sveikatą. Gaisrinė sauga. Gaisrinė sauga organizuojama vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais gaisrinę saugą ir gaisrinės saugos taisyklėmis. Įstaigoje įrengta gaisrinė signalizacija, darbuotojai instruktuoti pagal patvirtintą priešgaisrinės saugos instrukciją, parengtas darbuotojų veiksmų kilus gaisrui planas, darbuotojams pravesti mokymai. Civilinė sauga. Įstaigoje laikomasi teisės aktų reikalavimų, reglamentuojančių civilinę saugą. Darbuotojams pravesti mokymai pagal civilinės saugos mokymo programą. Viešieji pirkimai. Viešieji pirkimai globos namuose vykdyti vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais viešuosius pirkimus ir globos namų direktoriaus patvirtintomis supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklėmis bei patvirtintu viešųjų pirkimų planu. Taisyklės paskelbtos Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Per 2016 m. atlikti 100 maisto produktų ir kitų prekių bei paslaugų ir darbų pirkimai, kurių vertė 54 503,50 Eur. Atliktas vienas elektrononis pirkimas CVP informacinėje sistemoje, kurio vertė 17 564,65 Eur ir 6 pirkimai pagal preliminariąsias sutartis (cpo.lt kataloge), kurių vertė 4 676,94 Eur. Vidaus kontrolė.
Salako socialinės globos namų vidaus kontrolės sistema sukurta pagal Salako socialinės globos namų direktoriaus 2016 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-11 patvirtintą Vidaus kontrolės tvarką. Įstaigos valgykloje atliktas vidinio rizikos veiksnių analizė ir svarbiųjų valdymo taškų sistemos (RVASVT) auditas pagal geros higienos praktikos taisykles, kurio tikslas – vykdyti vidinę kontrolę, kurios metu būtų išsiaiškinami svarbūs maisto saugos veiklos etapai ir užtikrinama, kad nustatytos, vykdomos, tobulinamos, palaikomos ir peržiūrimos maisto saugos procedūros: atliekama rizikos analizė, nustatomi žingsniai, kur maistas gali tapti nesaugus. VI SKYRIUS
ILGALAIKĖS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGOS Globos namų gyventojams buvo teikiamos kompleksinės, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujančios paslaugos, kurių tikslas – užtikrinti asmeniui kokybiškos socialinės globos teikimą visą parą, tenkinti globos namuose gyvenančių asmenų gyvybinius poreikius, sudaryti palankias gyvenimo sąlygas, saugoti bei ginti jų teises, skatinti sugebėjimą pasirūpinti savimi, padėti įveikti socialinę atskirtį, padėti integruotis į visuomenę. Šiuo metu socialinių paslaugų kokybę reglamentuoja socialinės globos normų aprašas patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46 ,,Dėl Socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintomis senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos normomis įstaigoje parengti ir patvirtinti socialinės globos paslaugų kokybės procedūriniai dokumentai bei tvarkos. Užtikrinant socialinės globos kokybės ir globos normų laikymąsį įstaigoje, teisės aktų nustatyta tvarka pagal įstaigoje parengtą ir patvirtintą tvarką, atliktas socialinės globos atitikties socialinės globos normoms įsivertinimas, sudarytas veiklos gerinimo priemonių planas. Salako socialinės globos namuose apgyvendinami senyvo amžiaus asmenys ir suaugę asmenys su negalia, kurie dėl senatvės, negalios ar tam tikrų socialinių aplinkybių negali savarankiškai gyventi savo namuose, vadovaujantis savivaldybės institucijos nustatyta tvarka, priimtu sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo globos namuose. Mokėjimo už socialinę globą dydį nustato savivaldybė, atsižvelgdama į asmens pajamas ir turtą, vadovaujantis Zarasų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Socialinės globos kaina vienam paslaugos gavėjui per mėnesį
Gyventojų socialinė padėtis
Per 2016 metus ilgalaikė socialinė globa buvo teikiama 36 gyventojams. Gyventojų pasiskirstymas: atvykusių iš Zarasų m. – 25,0 %, Dusetų sen. – 8,4 %, Degučių sen. – 11,1 %, Antazavės, Zarasų ir Imbrado sen. po – 5,5 %.Turmanto, Suvieko ir Antalieptės sen. po – 2,8 %, Salako sen. – 30,6 %. Globos namuose gyvena 77,8 % lietuvių, 11,1 % lenkų ir 11,1 % rusų tautybės žmonės. Gyventojų pasiskirstymas pagal lytį, amžių, negalią
Teikiant globos namų gyventojams socialinės globos paslaugas, siekta užtikrinti kiekvieno asmens geriausią interesą, sudarant galimybę gauti socialines paslaugas, atitinkančias jo savarankiškumo lygį, pagal sudarytus individualios globos planus. Įstaigoje gyventojams teiktos individualaus bei grupinio bendravimo, konsultavimo, informavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, apgyvendinimo, maitinimo, laisvalaikio organizavimo, užimtumo, socialinio darbo, sveikatos priežiūros paslaugos bei užtikrintos reikalingos buitinės ir asmens higienos paslaugos, pagal galimybes įtraukiant pačius gyventojus. Taip pat plėtojami gyventojo socialiniai kontaktai su kitais įstaigos gyventojais, šeima, draugais, bendruomene. Gyventojai skatinti būti pilnaverčiais savo būsto šeimininkais, rūpintis aplinkos, gyvenimo sąlygų kokybe, suvokti, kad nuo jų elgesio ir aktyvumo priklauso jo ir aplinkinių gerovė. Gyventojams buvo sudarytos gyvenimo sąlygos kiek galima artimesnės namų aplinkai, užtikrinti reikalingi komunaliniai patogumai bei higieniška, geranoriška gyvenamoji aplinka, kurioje gyventojas jautėsi vertinamas ir saugus. Globos namų gyventojams socialinės paslaugos teiktos vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 bei aktualiomis redakcijomis.
Globos namai – tai gyventojų namai, kuriuose jie praleidžia visą savo laiką. Todėl skiriamas didelis dėmesys, kad jie būtų patogūs, jaukūs ir saugūs, užtikrintų gyventojams galimybes gyventi įprastą kasdienį gyvenimą, atsižvelgiant į jų specialuosius poreikius dėl senyvo amžiaus, neįgalumo, mažesnio savarankiškumo. Patogesniam naudojimui, gyventojų kambariuose įrengtas individualus vietinis dirbtinis apšvietimas. Kiekvienam gyventojui prie lovos sumontuota belaidė personalo iškvietimo sistema. Gyvenamosiose ir bendro naudojimo patalpose įrengta gaisro aptikimo ir signalizavimo sistema. Gyventojams, turintiems specialiųjų poreikių, sudaryta galimybė lengvai judėti globos namų patalpose. Įrengtas keltuvas. Gyventojams sudarytos saugios ir sveikos gyvenimo sąlygos, globos namų patalpos pritaikytos gyvenimui ir buitiniams gyventojų poreikiams tenkinti, yra šiltos, gerai vėdinamos, tvarkingos ir švarios. Pagal socialinės globos namuose nustatytą tvarką vykdytas kasdienis patalpų valymas. Gyventojai laisvalaikio praleidimui ir užsiėmimams naudoja 3 poilsio kambarius, koplytėlę, relaksacijos kambarį su 2 masažiniais foteliais, 2 virtuvėles, įrengtą kompiuterinę darbo vietą su internetine prieiga. Gyventojų poreikiams skirti 2 šaldytuvai (maisto laikymui), įrengtos elektrinės viryklės, skirti naudojimui elektriniai virduliai, indai ir kitos priemonės, skalbimo, džiovinimo ir lyginimo įranga. Pirmo ir antro aukšto poilsio kambariuose yra 3 televizoriai, knygų bibliotekėlė, laikraščių ir žurnalų. Globos namų internetiniame puslapyje buvo nuolat skelbiama išsami informacija apie renginius, įvykius bei vykdomą veiklą. Viena iš globos namų vykdomų funkcijų yra pagal teisės aktais nustatytas normas organizuoti racionalią, specialią ir dietinę mitybą, atsižvelgiant į globos namų gyventojų amžių, sveikatą, medikų rekomendacijas ir jų pačių poreikius. Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. T-223 patvirtintas maitinimo išlaidų paros finansinis normatyvas vienam globos namų gyventojui 2,72 Eur. Maisto ruošimo patalpoje buvo nuolat vykdoma higienos kontrolė, atliekamas vidaus auditas, periodiškai atliekama virtuvės įrenginių profilaktinė patikra, valgykloje įrengtos 2 plautuvės rankų plovimui. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos globos namuose teikiamos savarankiškai pagal bendruomenės slaugytojo medicinos normoje nustatytą kompetenciją, bendradarbiaujant bei dirbant komandoje su socialiniais darbuotojais, jų padėjėjais, bei Salako ambulatorijos sveikatos priežiūros specialistais. Gerinant teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę įstaigoje paruošti ir patvirtinti procedūriniai dokumentai bei tvarkos, apsirūpinta būtiniausiomis slaugos priemonėmis, palengvinančiomis slaugytojo darbą bei skatinančiomis gyventojų savarankiškumą. Per 2016 m. asmens sveikatos priežiūros paslaugos vidutiniškai teiktos 30 gyventojų. Medikamentų paros finansinis normatyvas vienam senyvo amžiaus asmeniui ar suaugusiam asmeniui su negalia – 0,30 Eur, asmeniui su sunkia negalia – 0,40 Eur, patvirtintas Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. T-223. Visi globos namų gyventojai buvo aprūpinti pagrindiniais medikamentais, skirtais palaikomajam gydymui, taip pat medikamentais ir vienkartinėmis medicininėmis priemonėmis, skirtomis pirmajai pagalbai, kompensacine technika ir slaugos priemonėmis. Slaugytojas kiekvienam gyventojui veda sveikatos vertinimo bylą, atlieka gyventojo slaugos poreikių vertinimą, pildo gyventojo slaugos lapą, vertina ir pildo gyventojo sveikatos būklės įvertinimo lapus, sudaro slaugymo, sveikatos priežiūros planus. Visi gyventojai gauna Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo ir yra aprūpinti kompensuojamų vaistų pasais. Buitinės paslaugos teikiamos taip, kad palaikytų, skatintų ir motyvuotų gyventoją būti kuo savarankiškesniu. Globos namuose organizuojamas gyventojų drabužių bei patalynės skalbimas, lyginimas, gyvenamųjų kambarių tvarkymas. Gyventojams sudarytos sąlygos dalyvauti kuriant higienišką aplinką – patiems tvarkytis savo kambarius, skalbtis bei lygintis rūbus. Gyventojai aprūpinami minkštu inventoriumi, pagal poreikį ir galimybes. Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. T-223 patvirtintas patalynės ir aprangos finansinis normatyvas vienam globos namų gyventojui – 3,48 Eur. Socialinį darbą įstaigoje dirba socialiniai darbuotojai ir socialinio darbuotojo padėjėjai. Gyventojams teikiama kvalifikuota ir kokybiška pagalba. Sprendžiant iškilusias problemas, dirbama komandinio darbo principu ir bendradarbiaujant su įvairiomis institucijomis. Socialinis darbuotojas vertina kiekvieno globos namų gyventojo poreikį konkrečioms socialinėms paslaugoms gauti atlikdamas išsamų ir visapusišką pirminį bei pakartotinus poreikio vertinimus pagal įstaigos patvirtintą poreikių vertinimo tvarką ir formą. Poreikio vertinimas padeda kompleksiškai išanalizuoti gyventojo situaciją, įvertinti jo sveikatos būklę, socialinius, ekonominius, psichologinius ir aplinkos veiksnius, kurie lemia reikalingų paslaugų pobūdį ir apimtį. Įvertinus gyventojo poreikius, planuojamos būtinos paslaugos, palaikančios ir skatinančios gyventojo savarankiškumą, gerbiant jo nepriklausomybę bei išsaugant orumą – sudaromas Individualus globos planas (pagal įstaigos patvirtintą tvarką ir formą). Teikiamų paslaugų efektyvumas užtikrinamas periodiškai peržiūrint ir patikslinant individualų socialinės globos planą. Individualus globos planas sudaromas kartą per metus, jeigu nėra esminių fizinės ar psichinės sveikatos pokyčių. Jį sudarant, užtikrinamas paties asmens dalyvavimas, atsižvelgiant į jo nuomonę, savarankiškumą ir komandoje dirbusių darbuotojų vertinimo išvadas. Ypatingas dėmesys skiriamas naujų gyventojų adaptacijai, sėkmingai jų integracijai į Globos namų bendruomenę. Gyventojai supažindinami su įstaigoje patvirtintomis vidaus tvarkos taisyklėmis, skundų ir prašymų pateikimo, bei nagrinėjimo tvarka. Atlikta gyventojų apklausa teikiamų paslaugų kokybės klausimais. Gerinant bendradarbiavimo funkcijas, harmonizuojant bendruomenės mikroklimatą, įstaigos personalas, teikdamas paslaugas ir atlikdamas jam priklausančias funkcijas, vadovavosi bendražmogiškomis vertybėmis, bendrosios ir profesinės etikos kodeksais. Kolektyvinei gyventojų nuomonei bei pageidavimams, sprendžiant iškilusias problemas, atstovauja Globos namų taryba. Jos veikla organizuota pagal įstaigoje paruoštus ir patvirtintus Globos namų tarybos nuostatus. Įstaigos personalas daug dėmesio skyrė globos kokybei, kurią gyventojas gauna per paskutiniąsias gyvenimo dienas. Vertinami ir tenkinami gyventojo dvasiniai, emociniai poreikiai, užtikrinama reikalinga priežiūra, atsižvelgiant į gyventojo pageidavimus bei funkcinę būklę, individualiai vertinami kiekvieno mirštančiojo poreikiai bei teikiama reikiama pagalba. Įstaigoje buvo laikomasi įsipareigojimų, duotų gyventojui, kaip jį palaidoti. Į šį procesą įtraukiami velionio artimieji. Jiems suteikta kompetentinga pagalba organizuojant laidotuves ir tvarkant su laidojimu susijusius dokumentus. Jei gyventojas artimųjų neturėjo, o jeigu ir turėjo, bet jie atsisakė rūpintis laidotuvėmis, tai jomis pasirūpino įstaigos personalas pagal įstaigoje patvirtintą tvarką. VII SKYRIUS
VEIKLOS PRIORITETINĖS KRYPTYS
1. Užtikrinti kokybiškų socialinių paslaugų teikimą. 2. Tobulinti vykdomą apskaitos politiką įgyvendinant vidaus kontrolės sistemos reikalavimus. 3. Tobulinti įstaigos veiklą, ieškoti įvairesnių paslaugų teikimo formų bei metodų, didinti teikiamos pagalbos veiksmingumą. 3. Įgyvendinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-377 patvirtintas Senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos normas, taikomas socialinės globos namams ir grupinio gyvenimo namams, principus. 4. Įgyvendinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. A1-181 patvirtintus Socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvus, kelti darbuotojų kompetencijos lygį, gerinti komandinį darbą. 5. Rengti vidaus veiklos procedūras ir keisti esamas pagal veiklą reglamentuojančių teisės aktų pokyčius. 6. Sutvarkyti globos namų teritoriją ir pritaikyti patogiam naudojimuisi asmenims turintiems specialiųjų poreikių. Pagrindinis dėmesys skiriamas socialinių paslaugų kokybei ir efektyvumui, žmogiškųjų ir finansinių išteklių ekonomiškam naudojimui. |